تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

علیزاده . آرام و پرشور

دومین شب از اجرای گروه هم آوایان به سرپرستی حسین علیزاده در حالی برگزار شد که شاهد اتفاقی مبارک در خانواده موسیقی ملی بودیم .  محمد رضا شجریان و پرویز مشکاتیان در کنار هم در تالار حضور یافتند و تا پایان برنامه دوشادوش هم به هنرنمایی علیزاده و هم راهانش گوش سپردند . بداهه نوازی های دل نواز علیزاده بار دیگر ما را بر نکته یاد آور شد که می توان بدور از هیاهو و جنجال تنها به موسیقی اندیشید و بسیاری را بدون تبلیغات خیره کننده به سالن های موسیقی کشاند .

صدای زیبای افسانه رثایی چیزی جز تاسف را نصیب شنوندگان نمی کرد .صدایی که در حجاب خوانندگان مرد گروه پنهان ماند و هر از گاهی که مجال خود نمایی می یافت دل هر صاحب ذوقی را بدست می آورد .

علیزاده در کنسرت موفق خود ثابت کرد که می توان ایده ال ماند بدون به چالش کشیدن سایر هنرمندان . بی شک جامعه داور منصفی برای ارزش اخلاق و هنر موسیقیدانان خواهد بود .

تابستانی پربار تنها برای موسیقی ملی

 

عید میلاد منجی وپیام آور آزادی برشما مبارک باد .

***

تابستان امسال یکی از پر بار ترین دوره های موسیقی در حوزه اجرا بود . اجرای محمد رضا لطفی پس از سال ها در کشورش اتفاق مبارکی بود که در آن حاشیه بر متن برتری داشت . کنسرت های محمد رضا شجریان وکامکارها و در نهایت گروه تنبور شمس از دیگر اتفاقات خجسته ای این ایام بود . در این میان نقش خانه موسیقی در تلاش برای هماهنگی و برگزاری این کنسرت ها قابل ستایش است .  در واپسین ماه تابستان شاهد هنرنمایی مجدد حسین علیزاده و گروه هم آوایان خواهیم بود . مجموعه ای موفق از هنرمندان جوان و با تجربه که همواره آثار متفاوت و زیبایی را برای مخاطبانشان به ارمغان آورده اند .

آخرین تجربه علیزاده و هم آوایان در ایران به خلق اثری ماندگار انجامید که در آن ژیوان گاسپاریان و حسین علیزاده به بداهه نوازی در موسیقی ایران و ارمنستان پرداختند . از آن زمان چهار سال می گذرد وقطعا شاهد نو آوری های تازه ای از علیزاده خواهیم بود .

شانزدهم شهریورماه شب های تابستانی موسیقی ملی ایران به پایان می رسد و در این میان تنها یک نکته برجای می ماند که ای کاش در کنار حضور پر رنگ موسیقی ایرانی مجالی هم به سایر سبک ها و تفکرات موسیقی داده می شد که مردم آزادانه به انتخاب موسیقی مورد علاقه خود بپردازند . شاید روند رو به رشد اجراهای موسیقی ملی در تابستان امسال  دل بسیاری از هواداران این حوزه را بدست آورد اما آیا به روند نگران کننده ی جدایی نسل جوان از موسیقی کشورشان نمی انجامد .