تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

اجرای لندن محمد رضا شجریان از BBC فارسی

استاد شجریان طی روزهای جاری مشغول اجرای تور اروپایی خود به همراه گروه شهناز در اروپا است . بخش فارسی BBC  قصد دارد امروز جمعه ساعت 10 شب به وقت ایران قسمت هایی از اجرای این گروه در لندن را پخش کند . دیدن این برنامه از آنجا که دوستداران استاد در ایران بار دیگر از اجرای زنده ی ایشان محروم شده اند خالی از لطف نیست . نکته قابل توجه در این اجرا در کنار سازهای ابداعی استاد شجریان می توان به قطعات جدید این گروه و همچنین همخوانی مژگان شجریان  به همراه پدر اشاره نمود . 

نکته ی دوم تکرار اجرای استاد حسین علیزاده و شهرام ناظری در تهران است که 14و15 آبان ماه درسالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار می شود . کنسرتی که  می تواند جذابیت های خاص خود را در فضای یخ زده ی موسیقی ایرانی در این روزها داشته باشد. 

و در نهایت عده ای از دوستان پیرامون بخش دانلود وبلاگ سوال کرده اند. این بخش غیر فعال است و برای دانلود آثار موسیقی مقامی می توانید از سایر وبلاگ ها و وبسایت های موسیقی استفاده کنید . اما برای دوستان کم حوصله تر  وبلاگ شکرانه که به موسیقی عرفانی تنبور می پردازد تعدادی از آثار ارزشمند این حوزه را در اختیار قرار داده است . امید که مورد استفاده دوستداران ساز باستانی تنبور و موسیقی مقامی یارسان قرار گیرد . با سپاس از نویسنده ی محترم این وبلاگ.