تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

علیزاده . آرام و پرشور

دومین شب از اجرای گروه هم آوایان به سرپرستی حسین علیزاده در حالی برگزار شد که شاهد اتفاقی مبارک در خانواده موسیقی ملی بودیم .  محمد رضا شجریان و پرویز مشکاتیان در کنار هم در تالار حضور یافتند و تا پایان برنامه دوشادوش هم به هنرنمایی علیزاده و هم راهانش گوش سپردند . بداهه نوازی های دل نواز علیزاده بار دیگر ما را بر نکته یاد آور شد که می توان بدور از هیاهو و جنجال تنها به موسیقی اندیشید و بسیاری را بدون تبلیغات خیره کننده به سالن های موسیقی کشاند .

صدای زیبای افسانه رثایی چیزی جز تاسف را نصیب شنوندگان نمی کرد .صدایی که در حجاب خوانندگان مرد گروه پنهان ماند و هر از گاهی که مجال خود نمایی می یافت دل هر صاحب ذوقی را بدست می آورد .

علیزاده در کنسرت موفق خود ثابت کرد که می توان ایده ال ماند بدون به چالش کشیدن سایر هنرمندان . بی شک جامعه داور منصفی برای ارزش اخلاق و هنر موسیقیدانان خواهد بود .

نظرات 10 + ارسال نظر
هنرجو دوشنبه 19 شهریور 1386 ساعت 16:07 http://www.yaarsaan.blogfa.com/

دوست عزیز لطفن این آدرس رو جهت ؛تدریس تنبور؛ معرفی کنید.

رهرو پنج‌شنبه 22 شهریور 1386 ساعت 00:50 http://tdn.blogfa.com

به نام دل به نام شاهد می
به نام تار و تنبور و دف ونی

به نا دست های جام بردار
به نام مست های رفته بر دار

به نام آن قلندرهای بی باک
به نام چشم های خفته در خاک


عارف شیدا سید خلیل عالی نژاد به مقامی رسید که دنیا دیگر ظرفیتش را نداشت . به سوی حق تعالی پر کشید تا کوردلان پست در خیال خود او از میان رفته فرض کنند .

از تن بی سر چه ترسانی مرا من قلندر زاده ام داد از فراق

درود دوست گرامی . گرچه من هم چون شما به مقامات عرفانی مرحوم عالی نژاد اعتقاددارم اما ای کاش به جای بیان جملات متعصبانه و ارائه القاب اینچنینی اندکی با تامل در آثار و زندگی مرحوم عالی نژاد به شناخت بیشتری از وی و ساز باستانی تنبور دست یابیم . احساسات پاک و صادقانه شما محترم و قابل ستایش است اما هر زمانی و در هر مکانی نباید به بیان آنها همت گماشت .
از لطف شما سپاسگزارم.

مضراب مست یکشنبه 25 شهریور 1386 ساعت 04:34 http://mezrabemast.blogfa.com/

سلام
خیلی جالب بود
حیف که من نرسیدم برم اجرا رو ببینم
بروز شدم
یه سر بزنی خوشحال میشم
یا حق

یلدا دوشنبه 26 شهریور 1386 ساعت 18:03 http://www.foroogh24.blogfa.com

سیاوش عزیز سلام...
یعنی تو رفتی کنسرت علیزاده؟؟؟خوش به حالت..واقعا خوش به حالت اگه تهرانی و میتونی کنسرتهای اساتیدو بری...
من لذت میبرم میام این وبلاگایی که صاحباشون در جهت بالا بردن آگاهی موسیقایی مردم تلاش میکنن و پاسدار این موسیقی هستن..
من تنبورو نمیشناختم تا وقتی با یک تنبور زن کرد و عاشق همنوازی کردم(من چند ساله تنبک میزنم و میخوام سه تارو شروع کنم)و اون وقت عاشق تنبور شدم...فوق العاده است این ساز!!!! حیف که تو مشهد تنبور زنی رو نمیشناسم که کارش در حدی باشه که بهم درس بده وگرنه حتما این سازو شروع میکردم...عرفان و شوری که در این ساز هست در کمتر سازی پیدا میشه....
وبلاگ من مثل وبلاگ شما تخصصی درباره ی موسیقی نیست...همه چی توش هست...خودم دانشجوی حقوقم..خوشحال میشم سری بزنین...
در پناه حق

سلام خدمت سیاوش جان عبادتا قبول حق
وبلاک قشنگو پرمحتواعی داری راستشو بخای هرچی می گردم اسم وبلاکمو توپیونداتون نمی بینم

سعید جمعه 30 شهریور 1386 ساعت 01:50 http://amaneasr.blogsky.com

اقا سیاوش سلام
شما هم مثل حاجی سایتون سنگین شده و کم محلی میکنید؟

برای حاجی نوشتم برای شما هم مینویسم****
با مرا باماهم اره ؟
اشکالی نداره



طاعات قبول
انشائ الله
ما هم به روز شدیم
یا علی

قدیمی ها جمعه 30 شهریور 1386 ساعت 06:43 http://www.ghadimiha.com

سلام دوست عزیزم امیدوارم حالتون خوب باشه.
گزارشی تهیه کردم از بهشت زهرای تهران بر مزار هنرمندان. که در قسمت مصاحبه ویژه در سایت می تونین ببینین.
قربون شما برم.
خدانگهدارتون باشه

درود
وبلاگ همایون شجریان به مناسبت 67 سال تولد استاد شجریان به روز شد.

سلام

موسیقی ایرانی با " سالروز میلاد منجی آواز ایران زمین " به روز شد.

منتظرتون هستم .

یاحق ... [گل][بدرود]

مهران یکشنبه 15 مهر 1386 ساعت 07:47

سلام دوست عزیز من دارم در باره تنبور یک فیلم مستند درست میکنم در باره رازهای

اون خوشحال میشم بهم کمک کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد