تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

با ستاره ها اثری جدید از همایون شجریان

 

اثر جدید همایون شجریان با عنوان با ستاره ها از امروز 26 مهر ماه در ایران انشار یافت . این اثر حاصل همکاری دوباره ی این خواننده ی جوان با محمد جواد ضرابیان است .خوشبختانه با شنیدن چند تصتیف از این اثر جدید  می توان به پختگی و صلابت خوانندگی همایون ایمان آورد وامیدوارم این خواننده ی خوش آتیه ی موسیقی ایرانی از محدود کردن خویش به تصنیف خوانی پرهیزکنند . هنر ناب یک خواننده در آواز پدیدار می شود.از همایون که در محضر استاد شجریان پرورش یافته انتظار می رود که از هنر آواز خواندنش بیش از هنر تصنیف خوانی اش بهره برد .

 

 

پرداختن به تصنیف خوانی برای هنرمند جوانی چون همایون که قطعا آموخته های فراوانی را از استاد آواز ایران به یادگار دارد چندان خوشایند نیست . همایون شجریان چه بخواهد و چه نخواهد سایه پدرش را بالای سر خویش احساس می کند و این حضور نام پدر در کنار پسر در اذهان عمومی هم برای هنرمند جوان مفید و هم مضر است . مفید از آن نظر که اقبال عمومی از کارهای همایون تضمین شده است و بسیاری به خاطر نام پدر نا خود آگاه به سوی پسر کشیده می شوند و مضر از اینکه شاید بیشتر در معرض انتقادات بعضا ناروا قرار گیرد .

 

صدای زیبا و دلنشین همایون شجریان و هنر والای پدرش در پرورش این صدا همه و همه نوید آینده ای روشن برای این هنرمند جوان  را می دهد.

 

دوست داشتم تا چند تصنیف از کار جدید همایون را در وبلاگ قرار دهم ولی برای رعایت حقوق ایشان منصرف شدم و امیدوارم دیگر دوستان وبلاگ نویس هم از این کار خودداری کنند . به هر حال به هنر و هنرمند در کشور ما به حد کافی جفا می شود . قرار نیست که ما هم به این آتش شعله ور هیزم بیاندازیم . بین آهنگ های جدید همایون که شنیده ام از شب جدایی بیشتر لذت بردم . شعر این کار را برای شما می نویسم . امیدوارم بعد از شنیدن با من هم نظر باشید .

 

تنبور  مست برای همایون شجریان هنرمند جوان آرزوی سلامت و موفقیت روز افزون دارد .

 

ای شب جدایی

که چون روزم سیاهی ، ای شب

کن شتابی آخر

ز جان من چه خواهی ، ای شب ؟

نشان زلف دلبری

ز بخت من سیه تری

بلا و غم سراسری

تیره همچون آهی ، ای شب

کنی به هجر یار من

حدیث روزگار من

بری ز کف قرار من

جانم از غم ، کاهی ای شب

تا که از آن گل دور افتادم

خنده و شادی رفت از یادم ، سیه شد روزم

بی مه رویش ، دمی نیاسودم

به سیل اشکم ، گواهی ای شب

 

او شب چون گل نهد زمستی بربالین سر

من دور از او کنم ز اشک خود بالین را تر

 

خون دل از بس خوردم بی او

محنت و خواری از بس دیدم بی او

مردم بی او

بی رخ آن گل ، دلم به جان آمد

دگر از جانم چه خواهی ای شب

 

*** 

عکس را از سایت دل آواز با امانت گرفته ام .

نظرات 8 + ارسال نظر
سینا پنج‌شنبه 27 مهر 1385 ساعت 02:38 http://www.irhc.blogsky.com

درود بر شما دوست عزیز
واقعا وبلاگه فوق العاده ای دارید
ما قرار روز ۷ آبان مصادف با روز کوروش بزرگ در پاسارگاد تجمع کنیم و به نوعی به آبگیری سد سیوند که این منطقه باستانی رو به خطر انداخته اعتراض کنیم.
پس لطفا به این وبلاگ برید و نظر بدید

شکوفه پنج‌شنبه 27 مهر 1385 ساعت 02:45 http://haramedelam.blogsky.com/

سلام ...

کاش وقتی شعر آهنگ می ذاری خود اهنگ هم بذار .. البته اگه امکانش باشه ..

موفق و شاد باشید ..

در پناه حق

مریدنور پنج‌شنبه 27 مهر 1385 ساعت 16:48 http://www.moridenur.blogfa.com

ارادت
بالاخره وبلاگ شما رو پیدا کردم.خوشحال شدم.

نینا پنج‌شنبه 27 مهر 1385 ساعت 18:14

مثل همیشه خواندنی.... (آهنگساز این کارش کیه؟)

سیاوش جمعه 28 مهر 1385 ساعت 03:33 http://www.shad-bashid.blogfa.com

خسته نباشید.هنوز موفق نشدم تهیه ش کنم اما ظاهرا با این اشعار غنی و البته صدای گرم همایون باید شنیدنی باشد.
به وبلاگ من هم سر بزنید.

الهام شنبه 29 مهر 1385 ساعت 00:50 http://boghz64.blogfa.com

سلام
من وبلاگمو بروز کردم خوشحال میشم به من سر بزنید

[ بدون نام ] چهارشنبه 10 آبان 1385 ساعت 23:20

کاوه یکشنبه 1 بهمن 1385 ساعت 00:06 http://www.delawaz.blogfa.com/

دوست عزیزم .
چرا تصنیف خوانی برای همایون خوشایند نیست ؟(با توجه به چند پست قبل)
چه دلیل منطقی برای این حرف وجود دارد؟
اما در مورد تصانیف:
از لحاظ ساز بندی کل آلبوم قویتر از نسیم وصل بوده .
از لحاظ پختگی صدا صدای همایون پخته تر شده است .
با ستاره ها ترکیبی است از تمام دستگاههای آوازی ایران .
انتخاب اشعار خیلی خوب بوده .
گاهی اوقات بحث های ما پیرامون اینگونه مسائل باعث میشود که کسانی که دارند به موسیقی ایرانی نزدیک میشوند از این موسیقی فاصله میگیرند .
چون اگر شخصی که زیاد اهل موسیقی ایرانی نباشد . با خواندن این نوشته شما انگیزه ای برای گوش دادن اینکار ندارد . در حالی که با ستاره ها حتی اگر ضعیف باشد . جزو کارهای خوب امسال در بازار موسیقی ایران هست .
جوان بیچاره دوباره به افشین و کامران و آرش رو میاورد . آلبوم های این اشخاص مورد این نقدهای غیر منصفانه قرار نمیگیرند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد