X
تبلیغات
نماشا
رایتل
دوشنبه 27 شهریور 1385 @ 03:12

نکاتی از کنسرت شهرام ناظری

کنسرت شهرام ناظری با تمام اما و اگر ها برگزار شد . جدا از نحوه ی جالب بلیط فروشی و اطلاع رسانی ذکر چند نکته لازم به نظر می رسد .

جناب ناظری در این کنسرت قطعاتی را از کارهای گذشته ی خود مانند سفر به دیگر سو و آواز اساطیر اجرا نمودند . سفر به دیگر سو یکی از کارهای ماندگار ایشان با همکاری گروه دستان بود .آواز اساطیر اثر موفق دیگر این هنرمند بود که با استفاده ار ساز تنبور و دف و دهل اجرا شد . اما این بار خبری از تنبور در کنسرت اخیر نبود . به ادعای جناب ناظری ایشان با معرفی ساز تنبور در ۳۰ سال پیش نقش موثری را در شناسایی این ساز به مردم ایفا کرده اند . آقای شهرام ناظری متولد سال ۱۳۳۸در شهرستان کرمانشاه هستند .حال با یک حساب سرانگشتی  میتوان به صحت این آمار پی برد . در اینجا تنها به یاد آوری چند اسم بسنده میکنم که قطعا آقای ناظری بیشتر از ما با آنها آشنایی دارند . نام هایی چون استاد سید امر الله شاه ابراهیمی  - استاد امیر حیاتی - سید خلیل عالی نژاد و .... . برای معرفی ساز دیوان وقت بسیار بود . کنار گذاشتن ساز تنبور برای به میدان آوردن دیوان کار عجولانه ای به نظر میرسد .

قبول داریم که ما در کشوری زندگی میکنیم که برای وقت ارزش چندانی قائل نیستیم . ولی احترام به حقوق مخاطبان یک حق اساسی برای افرادی است که در کنسرت های موسیقی حاضر می شوند  . تاخیر ۱ساعته برای یک اجرای ۲ ساعته غیر قابل توجیه است . بدبختانه تاخیر در شروع برنامه های موسیقی در ایران به صورت یک قانون در آمده و در بعضی مواقع عدم تاخیر به کلاس کار هنرمندان خلل وارد می کند . این راه اشتباه تا به کجا ادامه می یابد خدا میداند ...

در مقابل نیز بسیاری از مردم تفاوت کنسرت موسیقی و مسابقه ی فوتبال را درک نکرده اند . ای کاش دوستانی که برای تفریح و خوش گذرانی در انتهای هفته به بن بست می خورند تماشای فیلم های سینمایی سینماها را به کنسرت موسیقی ترجیح دهند . پرداخت هزینه های بالا مثلا برای هر نفر ۱۴۰۰۰ تومان برای خوردن چیپس و پفک و ساندویچ کمی دور از عقل به نظر می رسد .شاید افراد زیادی بودند که به خاطر پفک خوری بعضی از دوستان از دیدن این اجرا ها که بعضا به فاصله های چند ساله رخ میدهد بی نصیب ماندند .

برخورد غیر مسئولانه با خبرنگاران نیز از دیگر نکات منفی اجرای اخیر شهرام ناظری بوده است . در حال حاضر که تنها راه ارتباط عامه ی مردم با اساتید موسیقی خبرنگاران هستند برخورد ناشایست با خبرنگاران به وجهه هنری بزرگان این رشته لطمات جبران ناپذیری وارد می کند .