تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

7 آبان و کوروش بزرگ

امروز 7 آبان روز کوروش بزرگ پدر ایرانیان است. افسوس که سال هاست جز یادآوری و ادای احترام کاری از دستمان بر نیامد. بر پدر این حقیقت پوشیده نیست که مجالی برای اندیشیدن و نوآوری نمانده است . بی شک وی سرانجام ملت اش را مغموم و ومضطرب به نظاره نشسته است . ایرانیان بیش از هر روز دیگر نیازمند توجه به سخنان پادشاه دادگسترشان هستند و در این میان امروز را به احترام پدر می ایستند و کلاه از سر برمیگیرند . باشد که تمدن هزاران ساله شان را مروری دیگر بار کنند و به ترازوی وجدان خود نظری تازه کنند . ترازوی زنگ زده ای که دیر زمانی است زنگار عرب بر آن از جلای آریایی اش کاسته است . بیاییم در این روز بزرگ برای دقایقی هم که شده به ایران مان بیاندیشیم  و به قول شاملو بی ردای شوم قاضیان با ذاتی آعشته از درایت و انصاف به تاریخ خود به هویت خود و به پدر بیاندیشیم و در پی پاسخی بر این سوال باشیم که چرا چرا و چرا برای دیدن احتضار مجرمی پلید و نگون بخت خواب را بر چشمان مان حرام می کنیم و مشتاقانه دار اعدام را به نظاره می نشینیم . گرامی باد 7 آبان روز کورروش بزرگ پیام آور انسانیت و آزادی.

نظرات 9 + ارسال نظر
کوی عشق شنبه 7 آبان 1390 ساعت 22:13 http://kooye-eshgh.mihanblog.com

کوی عشق وبلاگی است پیرامون عرفان و هنر ایران که به تازگی کار خود را شروع کرده. خوشحال میشوم سری بزنید.
یا حق

نیما یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 12:53 http://www.khaidaloo.blogsky.com/

درود
هرگز نخواب کوروش ای مهر آریایی
بی نام تو وطن نیز نام و نشان ندارد
پرتو انوار مهر آریایی گستره شرق تا غرب را روشن کرده ...
برقرار باشید.

غلام قمـــــــر شنبه 14 آبان 1390 ساعت 02:04 http://abalfazl133.blogfa.com

سلام سیاوش جان
خوبی رفیق !
2تا گله دارم ازت !
1. بروز میشی خبر نمیدی ! چرا ؟
2. لینکم و خذف کردی از پیوندها ! دلیل ؟
کاروانی در راه است
دلم تا آرزوهایم گرفته است
حال و هوای غریبست
بروزم با عنوان :میر علمدار ابوالفضل (ع)

منتظرم[گل][گل][گل]

غلام قمـــــــر یکشنبه 15 آبان 1390 ساعت 15:30 http://abalfazl133.blogfa.com

سلام سیاوش جان
ساعات زمزمه آغاز شده است
امروز زویست که دلم هوائیست
بیادتان هستم
شما هم با زمزمه دعای عرفه به یادم باشید

بروزم
[گل]

سیاوش عزیز
با اهدای سلام
با سروده ای متناسب با این حال و روز بروزم
منتظر حضور گرمتان هستم
[گل][گل][گل][گل][گل]

سارا شنبه 21 آبان 1390 ساعت 21:31

سلام سیاوش جان
وجود جوانی متفکر اندیشمند و میهن دوست چون شما باعث افتخار و خورسندی من میباشد. همیشه بهترین های پروردگار را برایتان خواستارم.
موفق باشید
روز و روزگار بر شما خوش

وحید پنج‌شنبه 3 آذر 1390 ساعت 19:10 http://peykarefarhad.persianblog.ir/

کم کاری رفیق

ققنوس& سیمرغ جمعه 18 آذر 1390 ساعت 12:45 http://www.raqomkardeh.blogfa.com


دردهای من
جامه نیستند
تا ز تن در آورم
چامه و چکامه نیستند
تا به رشته ی سخن درآورم
نعره نیستند
تا ز نای جان بر آورم
دردهای من نگفتنی
دردهای من نهفتنی است
دردهای من
گرچه مثل دردهای مردم زمانه نیست
درد مردم زمانه است
مردمی که چین پوستینشان
مردمی که رنگ روی آستینشان
مردمی که نامهایشان
جلد کهنه ی شناسنامه هایشان
درد می کند
من ولی تمام استخوان بودنم
لحظه های ساده ی سرودنم
درد می کند
انحنای روح من
شانه های خسته ی غرور من
تکیه گاه بی پناهی دلم شکسته است
کتف گریه های بی بهانه ام
بازوان حس شاعرانه ام
زخم خورده است
دردهای پوستی کجا؟
درد دوستی کجا؟
این سماجت عجیب
پافشاری شگفت دردهاست
دردهای آشنا
دردهای بومی غریب
دردهای خانگی
دردهای کهنه ی لجوج
اولین قلم
حرف حرف درد را
در دلم نوشته است
دست سرنوشت
خون درد را
با گلم سرشته است
پس چگونه سرنوشت ناگزیر خویش را رها کنم؟
درد
رنگ و بوی غنچه ی دل است
پس چگونه من
رنگ و بوی غنچه را ز برگهای تو به توی آن جدا کنم؟
دفتر مرا
دست درد می زند ورق
شعر تازه ی مرا
درد گفته است
درد هم شنفته است
پس در این میانه من
از چه حرف می زنم؟
درد، حرف نیست
درد، نام دیگر من است
من چگونه خویش را صدا کنم؟
"از قیصر"

محمد شنبه 20 اسفند 1390 ساعت 09:35

درود بر کورشی که با ظلم مبارزه میکرد و فقط شعار نمیداد. درود بر کورشی که عرب و عجم برایش فرقی نداشت و به علم و آگاهی و بصیرت اهمیت میداد. درود بر کورشی که نور حقیقت و یقین او را به عبادت خداوند موفق میداشت. و من این نور را امروز در چهره زیبای سیدی بزرگوار میبینم که غمها و غصه هایش خواب بی پایان ما ایرانی‌هاست. به امید روزهای بیداری.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد