تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

چند نکته

برگزاری کنسرت بزرگان موسیقی ایران اتفاق مبارکی است که می تواند به روند رشد موسیقی ایرانی یاری رساند . پس از اجرای محمد رضا لطفی و محمد رضا شجریان و در آینده نزدیک کامکار ها اعلام زمان کنسرت حسین علیزاده و گروه هم آوایان خبر خوشایند دیگری بود که در حوزه موسیقی مخابره شد .

در حالی که کنسرت لطفی نتوانست نظر مثبت بسیاری از اهالی هنر را جلب کند باید به انتظار هنرنمای علیزاده دیگر سه تار نواز برجسته کشورمان باشیم تا شاید تلخی انتقاد های ناخوشایند اما بعضا به حق جامعه به لطفی را فراموش کنیم . لطفی با تبلیغات رسانه ای گسترده و به چالش کشیدن بسیاری هنرمندان برجسته ابتدا انتظارات هنردوستان ایرانی را بالا برد اما در نهایت موفق به جلب نظر عده زیادی از جمله همکاران خود نشد. گرچه نحوه برخورد با لطفی اندکی دور از انصاف بود و حداقل از هنرمندانی چون مشکاتیان بیش از این انتظار می رفت .

ای کاش در ویژه نامه های که از لطفی پیش از کنسرتش منتشر شد اندک مجالی برای منتقدان فراهم می شد تا در کنار فضای سالم از اسطوره سازی پیرامون شخصیت هنری لطفی جلوگیری می شد . به هر حال لطفی هنوز هم همان لطفی بزرگ است . فقط برای کمال به دیگر هم نسلان خود نیازمند است همانگونه که خلا وجود لطفی در کنار یارانش به وضوح دیده می شود .

خبر دیدار مشکاتیان و شجریان نیز از حواشی امید بخش کنسرت استاد آواز ایران بود .  امید که حلقه هم نشینی هنرمندان بزرگ ایران روز به روز گسترده تر شود .

نظرات 4 + ارسال نظر
حامد یکشنبه 14 مرداد 1386 ساعت 22:10

Salam bebakhshid gharaz az mozahemat dar khast ahang bod :-P
man ahange charkh gardon ostad shah zeidi ro mikhastam
ageh mishe tasnife ba ahangesho bezarid ya vasam mail konid ageh to weblog gozashtid lotfan vasam ye mail bezanid ke bedonam zahmatesho keshidid
bazam khili mamnon pishapish
dostdar shoma Hamed :X

مجتبی - قدیمی ها دوشنبه 15 مرداد 1386 ساعت 15:02 http://www.ghadimih.com

سلام آقا سیاوش عزیزم
خوبی یه خبر دیدم که لینکشو برات کذاشتم که بخونی
دوستت دارم خیلی خیلی خیلی زیاد

http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-974089&Lang=P

احمد پنج‌شنبه 25 مرداد 1386 ساعت 21:23 http://neghab.blogsky.com

درود
کاملا حق با شماست...کاش هنرمندان بزرگ این سرزمین برای حفظ شان و حرمت هنر مظلوم و ناب این اب و خاک...کمی واقع بینانه تر و دلسوزانه تر برخورد کنند....

شیرین چهارشنبه 7 شهریور 1386 ساعت 11:17 http://www.tanhaeehayam.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ جالب بود به تنهایی های منم سربزن خوشحال می شم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد