تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

شمعی که به خانه رواست ....

خبر اجرای محمد رضا لطفی در ایران از معدود اتفاقات چشم نواز حوزه موسیقی در سال جدید است . این هنرمند برجسته قرار است تیر ماه امسال در فضای باز کاخ نیاوران به اجرای موسیقی بپردازد .

صرف نظر از نوع اجرای برنامه که هنوز مشخص نشده  فعالیت مجدد لطفی در ایران در طیف گسترده تری چون اجرای کنسرت جای ستایش دارد . گرچه هنوز هم بسیاری با شنیدن نام لطفی بی اختیار به یاد آثار ارزشمند وی در کنار محمد رضا شجریان می افتند اما این بار باید لطفی را بدون یار دوران جوانی اش  و با افکاری نو نظاره گر شویم .

به امید روزی که باز هم اساتید بزرگ موسیقی ایران چون گذشته در کنار هم بنشینند و آثار به یاد ماندنی خود را به دوستدارانشان عرضه کنند . چند سالی است که مشتاقان موسیقی شاهد اجرای هنرمندان کشورشان در خارج از ایران هستند و کم کم به این رسم نامبارک عادت کرده اند که پیش از دیدن یا شنیدن آثار تازه موسیقیدانان بزرگ در داخل شاهد اجراهای وسیع در خارج از کشور باشند .

آخرین اثر محمد رضا شجریان به همراه حسین علیزاده و کیهان کلهر و همایون شجریان هم پس از مدت ها منتشر شد . اثری که حاصل از اجرای آدر ماه سال ۸۴ در تهران بود . کنسرتی که طبق معمول پس از پایان تور های خارجی گروه اساتید در تهران برگزار شد نشان می دهد که اجرا در ایران سخت و طاقت فرسا اما ممکن و دست یافتنی است . پس چرا دوستداران هنر در داخل باید مدت ها در انتظار دیدن هنرمندانشان باشند ؟ آیا برای خرید بلیط کنسرت موسیقیدانان ایرانی در خارج کشور هم صف های چنین طولانی تشکیل می شود؟ آیا تا کنون پیش آمده که بلیط آن کنسرت ها پس از ۲ ساعت و شبانه نایاب شود ؟

این علاقه مندان آن اندازه ارزش دارند که به خاطرشان مسئولان غیر مجرب فرهنگی کشور را به همکاری بیشتر ترغیب کنیم . محمد رضا شجریان پس از انتشار این اثر که در  دو بخش به علاقه مندان موسیقی عرضه شده به زودی تور اروپایی خود را با گروه جدیدش آغاز می کند .

فراموش نکنیم شمعی که به خانه رواست به مسجد ....

***

تنبور مست عکس را از سایت گروه شیدا به امانت گرفته است  . 

نظرات 6 + ارسال نظر
نسیم چهارشنبه 22 فروردین 1386 ساعت 19:28

سوالی که هیچ کس به آن پاسخ نمیده. ما همیشه دیگران رو به خودمون ترجیح میدیم.

سامانی پنج‌شنبه 23 فروردین 1386 ساعت 09:58 http://hooshang-samani.blogfa.com/

ممنون از لطف شما
تا آنجایی که من خبر دارم کنسرت آقای لطفی قرار است به صورت دو نوازی به همراه یک ساز کوبه ای باشد. ظاهراً فقط تار و سه تار خواهند نواخت و بحث کمانچه نوازی در میان نیست. اگر چه آرشه کشی های وی نیز در سالن رودکی و همچنین نوار خموشانه خالی از لطف نبود.
پیوسته برقرار باشید

نینا شنبه 25 فروردین 1386 ساعت 18:08 http://nina30may.blogsky.com

ممنونم که بهم سر زدی.. و چقدر حبر خوبی بود خبر اجرای استاد لطفی...البته اگر بذارن و اگه عملی بشه!
شاد باشی همیشه.

یکلربلاگ یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 21:17 http://lorblog.blogfa.com

سلام.. ده زئارت وؤلاگت خیلئ خشال بیم، نوم و لینک شما هم وه لربلاگها اضافه بی.. وه امئد آشنایی بئشتر.. خدا دئار سرت با

مهدی ویس کرمی یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 23:20 http://veys.blogfa.com/

سلام همدیاری
از زیارت و آشنایی با وبلاگ پربارتان مسرور گشتم. امیدوارم در راه معرفی موسیقی ایران و خصوصا موسیقی لرستان به جهانیان مثمر ثمر باشید. منتظر حضورت در وبلاگ تاریخ و ادبیات لرستان خواهم بود.
یا علی مدد

سیاوش سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1386 ساعت 11:07

علی نگهدارتان
که به یاد شهید عالی نژاد هستید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد