تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

زمانی شیرازه مملکتی به هم می‌‏ریزد که ناکاردانان ، مسوول باشند.

پرویز مشکاتیان نوازنده سنتور و آهنگساز ، ضمن نقد مباحث مرتبط با ارزشیابی و ممیزی در حوزه موسیقی ، به گفته ای از افلاطون اشاره می‌‏کند و می‌‏گوید : " زمانی شیرازه مملکتی به هم می‌‏ریزد که ناکاردانان ، مسوول گمارده می شوند.

وی در خصوص تخریب های هنری به خصوص در حوزه موسیقی گفت : اگر سوال به این صورت طرح می شد که قانون های حاکم بر موسیقی سلیقه ای هستند یا جریانی ؟ باید بگویم که خود سوال ، سوال برانگیز است و در ادبیات ما نیز کاربرد گسترده ای را دارا است ، مثلا آن که " سکوت علامت رضاست."
مشکاتیان در ادامه افزود : اگر حتی تخریب های هنری ، خصوصا در حوزه موسیقی را سلیقه ای هم بپنداریم ، مدیریت کارآمد اگر نگاه مثبتی به موسیقی داشته باشد ، سکوت نمی کند و سکوت زمانی ممکن می شود که مدیریت کلان از بالا تا پایین به یک نگاه ، به جریانی بنگرد.
این آهنگساز فعال عرصه موسیقی درادامه تصریح کرد : برای من در این راستا یک سوال همیشه مطرح بوده که چرا یکی از مدیران موسیقی این مملکت از موسیقی به هیچ روی بهره ای ندارد . اگر با این سوال بخواهیم ، جواب افلاطون را بدهیم ، طرف دوم معادله این می شود که در واقع می خواهیم ، شیرازه موسیقی از هم پاشیده شود.

***

و اما اینکه وضعیت جسمانی استاد " احمد ابراهیمی " ، آوازه خوان که از روز سه شنبه گذشته به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود ، بهتر شده و وی ، صبح امروز با تجویز پزشک از بیمارستان مرخص گردید. تنبور مست برای تمامی اصحاب هنر این مرز و بوم آرزوی سلامت و طول عمر دارد .

نظرات 2 + ارسال نظر
مصطفی یکشنبه 8 مرداد 1385 ساعت 06:54 http://abalfazl133.blogfa.com

سلام داداش سیا

اینو دانلود کن

یار آمده آقاست

http://parse.persiangig.com/audio/Ey%20Aasheghane%20Khaste%20Jaan.wma

ناهید دوشنبه 9 مرداد 1385 ساعت 06:51

سلام
توتموم وبلاگهایی که تا حالا سرزدم تنبورمست یه چیز دیگه بوده پاک و بدون تعصبهای بی مورد
واقعآ ارزو می کنم موفقتر از همیشه باشید

یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد