تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

شاید روزی نه چندان دور ...

در خبرها داشتیم که با دستور وزیر ارشاد تهیه و تولید هرگونه موسیقی پاپ ممنوع شد (به نقل از ایسکا) .

صرف نظر از عقاید و دیدگاه های وزیر محترم ارشاد و بدون توجه به فعالیت های گذشته ایشان این اقدام از چند دید قابل تامل است . نخست آنکه موسیقی پاپ به عنوان یک سبک مجزا در موسیقی قابل احترام و آثار ارزشمند بعضی هنرمندان در این عرصه قابل ستایش است . بی شک به خاطر داریم که کمتر از یک دهه پیش نام و نشانی از موسیقی پاپ آنگونه که امروز با آن روبه رو هستیم وجود نداشت . آزادی های هرچند ناچیز در سال های گذشته دست هنرمندان این رشته را باز گذاشت تا به ارائه آثار خود بپردازند . دیری نپایید که بر اثر بی توجهی مسئولین و بی مسئولیتی بعضی از تهیه کنندگان روند سو ءاستفاده از شرایط بر فضای موسیقی پاپ کشور سایه افکند . بدون تردید بعضی خوانندگان و تهیه کنندگان موسیقی پاپ نخستین مسببان اعلام چنین خبری از سوی وزارت ارشاد هستند .

دوم اینکه بر هیچ کس پوشیده نیست که اعلام چنین خبری از سوی وزارت ارشاد نه از سر دلسوزی و نجات موسیقی ایرانی بلکه از روی نظرات افراطی متولیان فعلی آن صورت گرفته است . با اندکی دور اندیشی و نگاه به جمعیت جوان ایران و احترام به نظر تعداد پرشماری از آنان اتخاذ چنین تصمیم عجولانه ای نه تنها مثبت نیست بلکه شاید اثرات منفی زیانباری را بر پیکره ی جامعه جوان ایران به جا گذارد .

نگارنده از طرفداران همیشگی موسیقی اصیل و ملی ایران زمین هستم و معتقدم نخستین ضربه از رواج موسیقی بی محتوا بر پیکره ی موسیقی با اصالت وارد می شود و لی هرگز با این گونه برخورد فله ای با موسیقی موافق نیستم .

 شاید روزی نه چندان دور در خبر ها بخوانیم به دستور وزیر ارشاد تهیه و تولید و یا فراگیری هرگونه موسیقی ممنوع است . باید نگران آن روز بود و از هم اکنون برای آن روز چاره اندیشی کرد .

نظرات 7 + ارسال نظر
زیبا دیرباز سه‌شنبه 2 اسفند 1384 ساعت 04:56 http://ziba60.blogfa.com

سلام. ممنون از این همه لطف امیوارم بتونم جبران کنم من هم شما رو لینک میدم در اولین فرصت. شاد باشید تا بعد یا حق

سپاسگزارم و باعث افتخار من هست . خوش باشید و سلامت .

دختر خورشید سه‌شنبه 2 اسفند 1384 ساعت 07:11 http://sunpoems.blogfa.com

سلام
البته نباید هیجان زده شد ... از این حرفها همیشه شنیدیم
باید دید واقعا عمل می کنند یا نه ...
کمی اعتراض بد نیست تا بفهمند که ما هم متوجه اعمالشان هستیم
تا بعد
حق نگهدارتان

من هم امیدوارم در حد حرف باقی بماند . از نظر لطف شما ممنونم . خوش باشید و سلامت .

مسعود سه‌شنبه 2 اسفند 1384 ساعت 09:39 http://em84.blogfa.com

سلام.
امیدوارم اون روز نیاید!
کلی حرف دارم که باهات بزنم ولی........
راستی من عکس های وبلاگت رو برداشتم خیلی توپ بودن ممنونم!

من هم امیدوارم . ولی نیازمند دقت و توجه هرچه بیشتر هنرمندان و هنر دوستان است . از نظر لطفتون ممنونم . خوش باشید و سلامت .

مازیار سه‌شنبه 2 اسفند 1384 ساعت 14:48 http://future2010.blogsky.com

سیاوش جان سلام ...
خسته نباشی .
۱۰ اسفند منتظر بروزرسانی در کلبه مشترکمون هستم .
موفق باشی .
ارادتمند تو مازیار

حتما و با کمال افتخار . خوش باشی و سلامت .

میرزا سه‌شنبه 2 اسفند 1384 ساعت 18:17 http://mirzamehti.blogfa.com

هو یا علی مدد درویش!
باهات خیلی حال کردم ولی راجع به موسیقی پاپ یه چیزایی تو مطلب جدیدم اومده

منتظرت هستم و با اجازه لینکت می‌کنم

بابت لینک سپاسگزارم . من هم ازآشنایی با شما دوست نازنین خوشحالم. خوش باشید و سلامت.

مسعود چهارشنبه 3 اسفند 1384 ساعت 07:58 http://www.em84.blogfa.com

سلام.
خیلی سالاری به مولا!
خیلی خاطرت رو می خوام!

نظر لطف شما دوست عزیز است. خوش باشید و سلامت .

ینبدمنبتینت پنج‌شنبه 4 اسفند 1384 ساعت 02:41

میخواستم نظر بدم ولی تا دیدمت پشیمون شدم

من با کمال شرمندگی منظور این دوست عزیز که هیچ نام و نشانی هم به یادگار برای من باقی نگذاشته را متوجه نشدم . ای کاش بیشتر توضیح میداد . ولی امیدوارم خوش باشه و سلامت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد