تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

هوشنگ کامکار :محمدرضا لطفی به سرنوشت علی رهبری دچار خواهد شد

هوشنگ کامکار سرپرست گروه کامکارها معتقد است که محمدرضا لطفی از اساتید موسیقی که به تازگی به ایران بازگشته است به سرنوشت علی رهبری دچار خواهد شد.

کامکار افزود: استاد لطفی اگر چه برنامه‌های گسترده‌ای برای رشد و توسعه موسیقی در ایران اعلام کرده ولی این برنامه‌ها در حد ایده و فکر است و برای عملی شدن به حمایت مادی و معنوی گسترده‌ای احتیاج دارد.

وی تاکید کرد: همه افرد علاقه‌مند به هنر می‌داند که وضعیت موسیقی ایران باید چه گونه شود؟ ولی این سوال مطرح است که چگونه و با چه امکاناتی می‌توان، موسیقی ایران را به وضعیت مطلوب حرکت داد؟

کامکار به حضور علی رهبری در ایران و ترک او اشاره و تاکید کرد: در حالیکه تمامی دنیا، علی رهبری و کارهایش را تحسین می‌کردند او بسیار علاقه‌مند بود که با جان و دل، سرای موسیقی ایران کار کند ولی شرایط به گونه‌ای شد که او مجبور شد ایران را ترک کند.

وی در پاسخ به سوالی که آیا موسیقی ایران در سکوت سنگینی به سر می برد گفت: این سکوت سنگین به عدم حمایت دفتر موسیقی وزارت ارشاد از گروه‌های موسیقی برمی‌گردد . از طرفی شاید مسئولان جدید ارشاد چون تازه آمده‌اند با وضعیت موسیقی آشنا نیستند یا اینکه چندان برای موسیقی دل نمی‌سوزانند.

کامکار به اجرای گروه نوبان به رهبری صهبایی اشاره کرد و گفت: صهبایی که از خارج از کشور آمده با پول خودش می‌خواست کنسرتی را برگزار کند ولی مجوز برگزاری این کنسرت در آخرین لحظات صادر شد.

وی در ادامه گفت: گروه‌های بسیاری در ایران هستند که جایی برای تمرین ندارند و برای برگزاری کنسرت، وزارت ارشاد یک روز قبل یا همان روز، بلیط‌ها را منتشر می‌کند و زمانی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی نمی‌ماند.

وی در عین حال گفت: ممکن است مشکلاتی مهم‌تر از موسیقی برای مسسولان وجود داشته باشد که باعث شده نسبت به موسیقی کمتر توجه کند.

نظرات 7 + ارسال نظر
ژنرال دوشنبه 1 اسفند 1384 ساعت 15:12

سلام
به نظر من هم توی این فضای فعلی نمیشه بیش از این به جلو حرکت کرد !

نگار سه‌شنبه 2 اسفند 1384 ساعت 01:46 http://negarnr.blogsky.com

سلام سیاوش!
اطلاعات خوبی توی وبلاگت ارائه دادی. چند بار مراجعه کردم و بهره بردم. مرسی که سرزدی.
علت این که پاسخی از من در یاهو ندیده‌اید، خدای ناکرده کم‌توجهی نبوده... بلکه پیغامی از شما در یاهو دریافت نکرده‌ام. جدیداً آدرس ایمیلم رو در وبلاگ گذاشتم تا اگر کار ضروری دارید پیغام بگذارید. ممنون‌ام.
یا علی.

م جمعه 25 فروردین 1385 ساعت 15:58 http://www.yarsan121.blogfa.com

این خلیل را چقدر بزرگ کردید یادتان رفته به چه خاطر خلیل از صهنه شهر خودش فرار کرد مگر همین شما ها نبودید که او را در این شهر مورد کم لطفی قرار دادید.www.yarsan121.blogfa.com

تیر غیب جمعه 27 مهر 1386 ساعت 10:38 http://mostafa-ghahar.blogfa.com

یار مهربان
لطفی که لطفی در حق موسیقی لطف کرده را با هیچ لطفی نمی توان ابراز کرد مگر با لطف لطفی
چشمها ر باید شست و
یار و یاور اساتیدی چون حضرت استاد لطفی بود

دوست گرامی .
هیچ کس منکر خدمات برجسته جنای لطفی به موسیقی کشورمان نیست . آنچه بیان شد تنها نقدی بود بر رفتار حرفه ای ایشان با مردم و هنرمندان . ایشان پس از ورود مجدد به عرصه هنری داخل کشور نخواسته یا نتوانسته اند به درک کامل و شایسته ای از اوضاع موسیقی و هنجار های امروز ایران دست یابند .

اسب وحشی سه‌شنبه 7 اسفند 1386 ساعت 09:52 http://wild-mare.blogfa.com

سلام
من می خواهم تنبور یاد بگیرم اما به دلیل شرایط شغلی باید جایی نزدیک به میدان هفت تیر باشد. آیا شما جایی را سراغ دارید؟؟؟

متشکر می شوم اگر جواب بدین

با درود.
متاسفانه حضور ذهن ندارم .
برقرار باشید.

حسین جمعه 16 فروردین 1387 ساعت 16:23

سلام

من عاشق ساز تنبور هستم،
دنبال استاد خوب می گردم
اگه ممکنه راهنماییم کنین

با تشکر

رها شنبه 17 فروردین 1387 ساعت 15:31 http://feministh.blogfa.com

مدتی شروع کردن به یادگیری تنبور اما مجبور شدم رهاش کنم دوباره میخام شروع کنم بعد از ۵ سال میخاستم اگر میشناسید استادی معرفی کنید
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد