تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

فریاد نامزد جایزه گرمی

چهل و هشتمین دوره گرمی نامزدهای خود را برای دریافت این جایزه معتبر اعلام کرد در این لیست نام البوم فریاد در بخش موسیقی های سنتی جهان ( همراه آواز ) در کنار چهار نامزد دیگر  به چشم می خورد .


در این البوم که شامل  اشعاری از حافظ - سعدی - اخوان ثالث - شفیعی کدکنی میباشد   محمدرضا شجریان - حسین عیزاده - همایون شجریان و کیهان کلهر به اجرا پرداخته اند .


این البوم محصول سال ۲۰۰۳ میباشد و  شرکت دل اواز ان را منتشر کرده است. دیگر کاندیداها به شرح ذیل میباشند :


  • Behmanka
    Mamadou Diabate
    [World Village]


  • Para Todos Ustedes
    Los Pleneros De La 21
    [Smithsonian Folkways Recordings]


  • Faryad
    Masters Of Persian Music
    [World Village]


  • Tibetan Master Chants
    Lama Tashi
    [Spirit Music]


  • In The Heart Of The Moon
    Ali Farka Touré & Toumani Diabaté
    [World Circuit/Nonesuch]

  • ***

    ششمین وآخرین شب کنسرت گروه چهارنفره شجریان در میان استقبال فراوان مشتاقان وعلاقه مندان درتالاربزرگ کشورشب گذشته به پایان رسید.در این برنامه ابتدا محمدرضا شجریان به نمایندگی از طرف گروه حادثه سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران را به جامعه فرهنگی کشور و خانواده های آنها تسلیت گفت و در ادامه حسین علیزاده به روی صحنه آمد و با حالتی مغموم (به علت حادثه دلخراش سقوط هواپیمای نظامی که منجر به جان باختن جمعی از اصحاب فرهنگ شد )به تکنوازی پرداخت.وی  قطعات پراحساسی را درمایه ابوعطا نواخت که در حین نوازندگی قطرات اشکش سرازیر شد.این برنامه همانند پنج شب دیگر در دوقسمت و در دستگاه شور و متعلقات آن و با اجرای تصانیف قدیمی،بزن آن پرده،دستی افشان و...به پایان رسید.درانتها به دلیل تشویق بسیار زیاد شنوندگان وبینندگان دو تصنیف دوش،دوش و مرغ سحر نیز اجرا شد.

    بدین ترتیب شش شب کنسرت این گروه در حالی به پایان رسید که هنوز عده زیادی از علاقه مندان موفق به تهیه بلیت های این برنامه نشدند.بر اساس گزارش رسیده شب گذشته همچنان بازار سیاه فروش بلیت ادامه داشته است.

    ***

    گروه موسیقی شهرام ناظری به عنوان اولین گروه موسیقی سنتی ایران ، درسالن سه هزار و هفتصد نفره کداک تئاتر شهر لس آنجلس که سالن اهدا جوایز اسکار است به اجرای برنامه می پردازد.در این برنامه علاوه براجرای ناظری، حافظ و سیاوش ناظری با سه تار و دف به اجرای برنامه می پردازند یک نوازنده "چلو" از آمریکا یک نوازنده خانم ویولا از تایوان و یک نوازنده طیبلا از هندوستان حضور دارند. تمامی بلیط های برنامه ناظری به فروش رفته است.

    این برای اولین بار است که هنرمندان موسیقی از چهار کشور ایران تایوان آمریکا و هندوستان در یک گروه شش نفره در سالن اسکار به اجرای برنامه می پردازند. بلیط های کنسرت گروه شهرام ناظری با قیمتهای هشتادو صددلاری فروش رفته است.

    گروه دیگری که پس از آنها در سالن اسکار به اجرای برنامه می پردازد یکی از پنج غول موسیقی آمریکا ودنیاست که بیش از ‌15 جایزه گرمی گرفته است. شهرام ناظری پیش از این در بیستم نوامبر در نیویورک به مناسبت بزرگداشت مولوی به اجرای برنامه پرداخته بود.شهرام ناظری" در آخرین برنامه خوددرایران مردادماه به همراه گروهش، با حضور در ارگ قدیم بم، و تیر ماه به همراه گروه مولوی در رشت به اجرای برنامه پرداخته بود . شهرام ناظری سال گذشته نیز به همراه گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان در سالن چهارهزار نفره‌ی وزارت کشور به اجرای برنامه پرداخت

    ***


     

    نظرات 1 + ارسال نظر
    سعید چهارشنبه 30 آذر 1384 ساعت 16:01

    یا علی

    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد