تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

تمدید فستیوال موزارت

لوریس چکناوریان در دومین شب فستیوال موزارت پس از اجرای مس تاجگذاری توسط گروه کر نوری به روی صحنه آمد وبه مناسبت بزرگداشت موزارت و برنامه های ویژه این فستیوال دقایقی صحبت کرد.

 تالار وحدت شب گذشته مملو از جمعیت  مشتاق موسیقی موزارت بود ؛ در این شب ابتدا کنسرتو ویولن شماره5،کنسرتوپیانوشماره 14ودرادامه 3آریا از اپراهای موزارت با تکخوانی میرهادی قضات اجرا شد و در بخش دوم مس تاجگذاری توسط گروه 80نفره کر نوری به رهبری علیرضا شفقی نژاد به روی صحنه آمد.

در پایان برنامه به دلیل تشویق های مکرر مردم ،لوریس چکناوریان به روی سن آمد وبه مناسبت بزرگداشت موزارت و برنامه های ویژه این فستیوال دقایقی صحبت کرد.

او ضمن تشبیه هنرمندان بزرگ و جاودانه دنیا با یکدیگر گفت :هنر مرز نمی شناسد و همه مردم دنیا یکی هستند و هنر برای همین است که تمامی ملت ها احساس نزدیکی و یگانگی کنند.

وی در پایان وقبل از اجرای پنج قسمت از رکوئیم(زیباترین اثر کرال موزارت)گفت :کاش سیاستمداران دنیا به جای حرف زدن آواز می خواندند!

***

 

 برنامه «فستیوال موتزارت» که به رهبری «لوریس چکناوریان» هم اکنون در حال اجراست، برای یک شب دیگرتمدید شد.

چکناوریان ، در این باره گفت: این کنسرت از 12 آذر ماه آغاز شده است وتا 19 آذر ماه ادامه دارد؛ اما به دلیل استقبال فوق العاده زیاد، روز یکشنبه20 آذر ماه نیز  یک اجرا هم برای دانش آموزان با بلیت ارزان قیمت خواهیم داشت.

وی درباره این اجرا گفت: ما در این کسنرت، کار راباگروه کوارتت زهی آنی و سولیست های ایرانی و خارچی آغازمی کنیم و گروه کر نوری به رهبری علیرضا شفقی نژاد نیز ما را همراهی خواهند کرد.

این آهنگساز و رهبر ارکستر در پایان گفت: ما قطعات مختلفی از موتزارت و به خصوص قطعه معروف «رکوئیم» را اجرا می کنیم که با استقبال فوق العاده ای روبه رو شده است و در حال حاضر، بلیت این برنامه ها تمام شده است.

 

 



 
نظرات 3 + ارسال نظر
فرید سه‌شنبه 15 آذر 1384 ساعت 07:29 http://pashew.mihanblog.com



سلام دوست عزیز...
خیلی زیبا ......
وبلاگ R@YH@N آپ شد اما این بار در بلاگ جدید خوشحال میشم بیاید و سر بزنید موفق باشی

http://not-justice.mihanblog.com/



Silence سه‌شنبه 15 آذر 1384 ساعت 14:29

سلام...یه سوال...شما از احل حق چی می دونی؟...

Silence سه‌شنبه 15 آذر 1384 ساعت 14:29 http://sedaifaratarazsokoot.persianblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد