تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

تجلیل از استادی که پنجه اش قرار از دل می برد

سلام به همه ی دوستان .

بی شک استاد فرامرز پایور یکی از نوادر هنر ایران زمین است . افسوس که بستر بیماری مدتی است به دوست دارانش مجال شنیدن نواخته هایش را نمی دهد . برای سلامتی استاد دعا میکنیم و امشب برای دیدن تجلیل از وی به تماشای تلویزیون می نشینیم . اصل خبر را به نقل از خانه ی موسیقی بخوانید:

فرامرز پایور استاد برجسته موسیقی و نوازنده صاحب سبک سنتور در پنجمین دوره مراسم چهره های ماندگار به عنوان چهره برگزیده موسیقی معرفی می شود.

پایور در سال 1311 در تهران متولد شد . پدرش استاد زبان فرانسه و علاقه مند به نقاشی بود که تابلوهای زیادی به یادگار گذاشت . پدر بزرگش ، مصورالدوله ، نقاش مخصوص دربار قاجار بود که آثارش را در کاخ های گلستان و صاحبقرانیه نگه داری می کنند ... وی در سن 17 سالگی آموختن موسیقی را در مکتب ابوالحسن صبا آغاز کرد و در مدت شش سال تمام ردیف های موسیقی ایرانی را فرا گرفت . پیشرفت او در این زمینه چنان بود که توانست بارها در کنار استاد خود ابوالحسن صبا ، به روی صحنه رفته و آثاری را در رادیو اجرا کند ...


فرامرز پایوربه عنوان یکی از استادان صاحب سبک و موثر در موسیقی ایرانی ،مورد قبول و احترام تمامی صاحبنظران و موسیقیدانان ایران بوده است.


وی در چند سال اخیر به علت عارضه سکته مغزی در بستر بیماری افتاده و کمتر در انظار حاضر شده است،به همین علت در مراسم چهره های ماندگار که روز یکشنبه 22آبان ماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود همسر ایشان حضور خواهند داشت.


گفتنی است در دوره های پیشین این مراسم در حوزه موسیقی تاکنون استادانی چون مجیدکیانی،زنده یادفریدون ناصری،حسن کسایی،جلیل شهناز،حسن ریاحی،فرهاد فخرالدینی و علی تجویدی به عنوان چهره های ماندگار برگزیده و معرفی شده اند.


 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد