تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور
تنبور مست

تنبور مست

تنبور مست وبلاگی است پیرامون موسیقی ملی و ساز باستانی تنبور

چند خبر از مو سیقی ایرانی

محمد رضاشجریان‌ گفت‌: ارادت‌ قلبی‌ زیادی‌ به‌ امام‌ حسین‌ ‌ع‌‌ و امام‌ رضا ‌ع‌‌ دارم‌ و اگر شرایط ساخت‌ قطعاتی‌ برای‌ این‌ بزرگواران‌ پیش‌ بیاید در مدح‌ این‌ دو بزرگوار قطعاتی‌ اجرا خواهم‌ کرد.


وی‌ با اشاره‌ به‌ این‌ که‌ ما هر چه‌ داریم‌ از خاندان‌ اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌ ‌ع‌‌ است‌، افزود:‌ ما باید در عرصه‌ موسیقی‌ به‌ ائمه‌اطهار ‌ع‌‌ توجه‌ خاص‌ داشته‌ باشیم‌ تا قطعاتی‌ را هم‌ که‌ اجرا می‌کنیم‌ خاص‌ و ویژه‌ باشد. شجریان‌ اضافه‌ کرد: این‌ بزرگان‌ برای‌ ما از جایگاه‌ ارزشمندی‌ برخوردار هستند و ما باید تلاش‌ کنیم‌ در راستای‌ رضایت‌ ان‌ بزرگواران‌ قدم‌ برداریم‌. وی‌ به‌ همه‌ هنرمندان‌ توصیه‌ کرد در کارهای‌ خود همواره‌ به‌ رفتار، منش‌ و سیره‌ ائمه‌ اطهار ‌ع‌‌ توجه‌ ویژه‌ داشته‌ باشند. 
                                           
***

کیهان کلهر نوازنده برجسته " کمانچه" سپتامبر سال جاری در استادیوم 25 هزار نفری هالیوود باول شهر لس آنجلس به اجرای برنامه خواهد پرداخت.


 کیهان کلهر که چند روز قبل به همراه سیامک آقایی و سیامک جهانگیری به اجرای برنامه ای با همراهی کمانچه، سنتور و نی پرداخت، ماه آینده در استادیوم 25 هزار نفری هالیوود باول لس آنجلس به اجرای برنامه خواهد پرداخت. این در حالی است که وی به زودی سفرهایی نیز همراه با "محمدرضا شجریان"، حسین علیزاده و همایون شجریان برای اجرای برنامه خواهد داشت. کیهان کلهر در سال ١۳۴٢ شمسی در خانواده ای کرد و موسیقی دوست در تهران چشم به جهان گشود. از پنج سالگی موسیقی را به صورت آزاد و از هفت سالگی به شکل کلاسیک آن شروع کرد.از دوازده سالگی کار موسیقی را به صورت حرفه ای آغاز و در سیزده سالگی با ارکستر رادیو تلویزیون کرمانشاه همکاری کرد. مدتی کوتاه با گروه شیدا در مرکز هنری "چاووش" همکاری هنری داشت. در هفده سالگی به ایتالیا و سپس برای ادامه تحصیل به کانادا رفت. کیهان کلهر از معدود هنرمندان ایرانی است که برای شناساندن موسیقی ایرانی به غیر ایرانی ها با هنرمندان هندی نظیر استاد "شجاعت حسین خان" (غزل) و یا با (( کرونوس کوارتت Kronos Quartet )) (جاده ابریشم) ، یویوما و ارکستر فیلارموزیک نیویورک، همکاری نزدیک داشته است و شنوندگان زیادی در بین غیرایرانی ها دارد که ساعت ها پای موسیقی او می نشینند. کیهان معتقد است که کسانی شاخص و مطرح اند که یک فکری یا یک ذهنیتی پشت کارشان هست. "همیشه دوست داشته ام که خودم را نسبت به زمینه های دیگر هنری هم تا اندازه ای مطلع نگه دارم و معتقدم ، متاسفانه یکی از اشکالاتی که هنرمندان ما دارند، این است که درزمینه هنرخودشان خیلی محبوس هستند. موزیسین ، موسیقی دان یا موسیقی شناس کسی است که باید به ریاضیات ، تاریخ و ادبیات آشنا باشد."
 

***



بگو یا علی    
نظرات 4 + ارسال نظر
مریم یکشنبه 6 شهریور 1384 ساعت 03:41 http://faslebieshghi.blogsky.com

اوللللللللللللللللللللللللللللل
سلام
مطالبت خیلی جالبه
موفق باشی همیشه

مستان سلامت میکنند ... یکشنبه 13 شهریور 1384 ساعت 01:48 http://mastan.blogfa.com/

سلام.
آقا من جند روز پیش مژگان خانوم (دختر استاد شجریان) رو دیدم.
ایشون گفتن که این یه دروغ محض برای تحت فشار گذاشتن استاد بوده.

حمید دوشنبه 14 شهریور 1384 ساعت 20:02 http://www.hd66.blogfa.com

بی شک شجریان به ائمه و اسلام علاقه دارد و اگر نداشت در ماه رمضان ربنایش را نمی شنیدیم!
موفق باشید

ئخ جمعه 18 شهریور 1384 ساعت 01:59

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد